بازدید استاندار از دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا

photo_2017-11-29_10-04-39
photo_2017-11-29_10-04-45
photo_2017-11-29_10-04-43
photo_2017-11-29_10-04-41
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی مهدی آباد؛ مدیر عامل مجتمع معدن سرب و روی مهدی آباد گفت:این مجتمع معدنی با ظرفیت تولید  سالانه ۸۰۰ هزارتن کنسانتره  روی و ۸۰ هزارتن کنسانتره سرب در سه مرحله طی ۴ سال به بهره برداری کامل خواهد رسید و مرحله اول آن تا اواخر سال ۹۷ با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزارتن کنسانتره روی به بهره برداری می رسد .

 صفری افزود: طی ۴ ماهه گذشته ۱۲ مییلون تن باطله برداری درمحل این معدن شده است  و قراراست عملیات ساخت واحدهای فرآوری آن نیز بزودی آغازشود.

وی تصریح کرد: این معدن با ذخیره زمین شناسی  ۷۱۶ میلیون تن  ۵ درصد روی دنیا را در خود جای داده است و با بهره برداری کامل ازآن ۲/۴ درصد از روی دنیا در این مجتمع معدنی تولید خواهد شد .

مدیر عامل مجتمع معدن سرب و روی مهدی آباد اضافه کرد:برای تجهیز وبهره برداری کامل از این معدن به یک میلیارد دلارسرمایه گذاری  نیاز است و تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی آن هزینه شده است .

وی افزود:هم اکنون ۵۰۰ نفر در این مجتمع معدنی فعالیت می کنند که این تعداد با بهره برداری کامل به بیش از هزار نفر خواهد رسید .

استاندار با مدیران اقتصادی خود ضمن بازدید از مراحل اجرایی این معدن در نشستی با مسئولان این مجتمع معدنی با اشاره به جایگاه و نقش مهم این معدن در تولید سرب و روی در کشور و ایجاد اشتغال در منطقه توجه به رفع موانع اجرایی این طرح را از اولویت های استان خواند.

زمانی قمی  از مدیران استان خواست رفع مشکلات  ونیازهای این مجتمع معدنی را در اولویت کاری خود قرار دهند .

 زمانی قمی گفت :برای رفع مشکل تولید و ایجاد اشتغال همه دستگاهها باید با سرعت وارد عمل شده و فعالیت کنند و دستگاههای چون آب ، برق ومحیط زیست باید در این زمینه همراه باشند .

 در این نشست برای رفع مشکل تامین آب ، برق و مسائل زیست محیطی این مجتمع معدنی تصمیم گیری شد .