برنده مناقصه معدن روی مهدی آباد مشخص شد.

معاون توسعه شرکت راه سازی و توسعه مبین گفت: برنده نهایی مناقصه معدن مهدی آباد کنسرسیومی به رهبری شرکت راه سازی و توسعه مبین است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد پناهی معاون توسعه شرکت راهسازی و معدنی مبین به فارس گفت: مناقصه معدن سرب ‌و روی مهدی‌آباد با حضور ۸ کنسرسیوم در تیرماه برگزار و در نهایت با انتخاب کنسرسیومی به رهبری شرکت راهسازی و معدنی مبین پایان یافت.

پناهی با بیان اینکه کنسرسیوم معدنی مبین به طور کامل متعلق به بخش خصوصی است، عنوان کرد: شایعه سازی ها مبنی بر حضور سپاه در این مناقصه درست نیست، چرا که هلدینگ آن مجموعه با نام مبینا شناخته می شود.

وی میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای توسعه معدن و کارخانه سرب و روی مهدی آباد را بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به ذخایر معدن سرب و روی مهدی آباد حداقل ۴ سال زمان برای انجام عملیات پیش باطله‌برداری آن به میزان ۱۸۵ میلیون تن نیاز است.

معاون توسعه شرکت راهسازی و معدنی مبین عنوان کرد: در این کارخانه برنامه‌ریزی شده ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با حداقل عیار ۳۵ درصد و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب با حداقل عیار ۶۰ درصد تولید شود. همچنین از سال پنجم به بعد نیز عملیات باطله‌برداری و استخراج محصول از معدن آغاز خواهد شد که به مدت ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.