تمایل گلنکور برای حضور در پروژه معدن سرب و روی مهدی آباد

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه شرکت گلنکور ابراز تمایل کرده است تا با یک جوینت ایرانی در پروژه توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد حضور پیدا کند، افزود: گلنکور فرم‌های مربوط به حضور در این پروژه را نیز دریافت کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درخصوص سفر اخیر خود به روسیه و شرکت در نمایشگاه سنگ ایران در این کشور گفت: برای نخستین بار بود که این تعداد شرکت فعال در صنعت سنگ ایران در نمایشگاهی در روسیه شرکت کردند. ما در روسیه بازاری حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری برای صنعت سنگ ایران داریم که البته برخی ارزش این بازار را تا ۲۰۰ میلیون دلار هم تخمین زده‌اند.

سرقینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره حقوق دولتی امسال معادن نیز گفت: حقوق دولتی معادن امسال نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش ۳۰۰ میلیارد تومانی به ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. البته لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به صورت قطعی تصویب نشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره حضور نماینده تشکل‌های تخصصی معدن مانند انجمن سنگ آهن در جلسات شورایعالی معادن نیز گفت: ما به صورت موردی و در جلسات مرتبط از نمایندگان تشکل‌های تخصصی و از جمله انجمن سنگ آهن برای حضور در جلسات شورایعالی معادن دعوت خواهیم کرد.