قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد منعقد شد

img-4_e
img-1_e
img-3_e
img-6_e
img-5_e
img-8_e
img-7_e
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی مهدی آباد ،طی مراسمی رسمی در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد منعقد شد .

امین صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد با اشاره به این موضوع تصریح کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اتخاذ تدابیر لازم و پس از طی فرآیند قانونی و انجام  فراخوان عمومی که به صورت دو مرحله ای صورت پذیرفت و ارزیابی کیفی و فنی و بازرگانی انجام و قیمت پیشنهادی از سوی متقاضیان ارائه شد و از میان ۱۳ کنسرسیوم متقاضی، سرانجام کنسرسیومی متشکل از شرکت معدنی مبین، شرکت مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، شرکت مس مسکنی، شرکت معادن سرمک و شرکت آریا جنوب ایرانیان به عنوان برنده فراخوان شناخته شد.

وی ادامه داد : این مشارکت بلافاصله و در مهلت مقرر نسبت به تسلیم ضمانتنامه بانکی حسن انجام تعهدات دوره پیشبرد به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال اقدام و قرارداد فی‌ما‌بین طی مراسم رسمی با حضور وزیر محترم صنعت،معدن و تجارت امضاء گردید.

مهندس  صفری افزود :  قرارداد احداث کارخانجات فرآوری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب و نقره و عملیات ۱۸۰ میلیون تنی پیش باطله برداری  در ۴ سال اول که از اهداف اصلی پروژه می باشد آغاز می گردد که سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار را می طلبد.

صفری عنوان کرد : بر اساس قرارداد مذکور سرمایه گذار موظف است پس از انجام تجهیز کارگاه معدن و تأمین ماشین آلات مورد نیاز،  عملیات معدنکاری و باطله برداری را آغاز نموده و به موازات آن انجام مطالعات مورد نیاز کارخانجات فرآوری و تامین زیر ساخت را در دستور کار قرار دهد.

بر این اساس و با پایان دوره یک ساله پیشبرد وارد دوره احداث شده و حداکثر طی ۳ سال احداث کارخانجات فرآوری سرب و روی و نقره صورت می گیرد و پس از آن در یک دوره ۲۰ ساله بهره برداری از کارخانجات مربوطه انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد در پایان اعلام کرد: این پروژه پس از بهره برداری ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد که اشتغالزایی و رونق اقتصادی قابل ملاحظه در منطقه و تحول بزرگ و ارتقای ایران در صنعت سرب و روی از نتایج مهم این طرح ملی می باشد که انشاالله با همراهی کلیه دستگاههای مربوطه به انجام خواهد رسید.

معدن سرب و روی مهدی آباد با ۷۱۶ میلیون تن ذخیره زمین شناسی حدود ۷درصد فلز محتوی اکتشاف شده روی دنیا را در اختیار دارد که در طراحی اولیه ۱۵۴ میلیون تن با عیار میانگین ۶ درصد روی ، ۲ درصد سرب ، ۵۰ گرم بر تن نقره قابل  برداشت می باشد .