پنچ میلیون تن ذخایر معدنی در استان یزد شناسایی شد

گروه معادن – استاندار یزد گفت: ذخایر قطعی معدنی این استان ۱/۲ میلیارد تن است که تاکنون پنج میلیون تن آن شناسایی شده است .

به گزارش ماین نیوز، سید محمد میرمحمدی روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات استخراج معدن سرب و روی بهادران مهریز افزود: یزد دومین استان معدن خیز کشور محسوب می شود و در دولت تدبیر و امید برای رسیدگی به وضعیت معادن و حل مسائل آن فعالیت های جدی بعمل آمده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های جدی مسئولان در سال های اخیر شاهد آغاز عملیات اجرایی معدن و ساخت کارخانجات سرب و روی مهدی آباد بهادران به عنوان دومین ذخیره معدنی سرب و روی جهان هستیم.

استاندار یزد گفت: راه اندازی اینگونه معادن در استان نقش مهمی در توسعه و همچنین ایجاد زمینه اشتغال مولد و مفید بصورت مستقیم و غیر مستقیم دارد.

میرمحمدی به ظرفیت های استان یزد در ابعاد مختلف بخصوص جهانی شدن آن و همچنین وجود فرودگاه و مسیرهای مناسب دسترسی و موقعیت آن در کشور اشاره کرد و همه را فرصت برای سرمایه گذاری ها دانست .

عملیات استخراج دومین ذخیره معدنی سرب و روی جهان و ساخت کارخانه های سرب و روی طی مراسمی با حضور وزیر صنعت در مهدی آباد بهادران شهرستان مهریز یزد آغاز شد.

معدن سرب و روی مهدی‌آباد در دهستان بهادران مهریز و در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر مهریز و ۱۰۰ کیلومتری از مرکز استان یزد قرار دارد.

این معدن با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی که شامل ۷۰ درصد روی و ۳۰ درصد سرب است یکی از بزرگترین معادن خاورمیانه به‌شمار می‌رود.