کنسرسیوم مبین برنده مناقصه سرمایه گذاری سرب و روی مهدی آباد مهریز شد


به گزارش صبح مهریز؛ بهرام شکوری  با اشاره به اینکه امروز پاکات سه کنسرسیوم شرکت‌کننده در مناقصه معدن سرب و روی مهدی آباد بازگشایی شد، افزود: از بین این سه کنسرسیوم، کنسرسیوم مبین توانست برنده این مناقصه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر سه کنسرسیوم توانسته بودند در زمینه ارزیابی فنی طرح حداقل امتیاز را بیاورند، پاکات قیمت‌ها امروز بازگشایی شد که در نهایت طبق فرمول قیمتی که کنسرسیوم مبین ارائه داده بود، این کنسرسیوم توانسته برنده مناقصه شود.

شکوری میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز برای توسعه معدن و کارخانه سرب و روی مهدی آباد را بالغ بر ۱٫۵ میلیارد دلار اعلام کرد و توضیح داد: معدن سرب و روی مهدی آباد با توجه به ذخیره موجود در آن بزرگترین معدن سرب و روی جهان است و حداقل ۴ سال زمان برای انجام عملیات پیش باطله‌برداری آن به میزان ۱۸۵ میلیون تن نیاز است. در همین مدت زمان نیز مجوزهای لازم برای اجرای پروژه اخذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با انجام کار پیش باطله‌برداری عملیات احداث کارخانه تولید کنسانتره سرب و روی نیز آغاز خواهد شد، اضافه کرد: این کارخانه قرار است ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با حداقل عیار ۳۵ درصد و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب با حداقل عیار ۶۰ درصد تولید کند. ضمن اینکه از سال پنجم به بعد نیز عملیات باطله‌برداری و استخراج محصول از معدن آغاز خواهد شد که به مدت ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حجم بی‌سابقه باطله‌برداری موردنیاز در معدن سرب و روی مهدی آباد در تاریخ معدنکاری ایران اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری موردنیاز در این پروژه نیز بی‌سابقه است. قطعا حضور شرکتی معتبر و بین‌المللی مانند گلنکور در کنار کنسرسیوم مبین می‌تواند به اجرای هرچه بهتر این پروژه کمک کند.

 در مجموع سه کنسرسیوم به رهبری صدرتامین، راهسازی و معدنی مبین و هلدینگ توسعه معادن روی ایران در مناقصه معدن سرب و روی مهدی آباد شرکت کرده بودند که گروه معدنی مبین برنده شد.