گزارش بازدید فرماندار و نماینده مردم مهریز در مجلس از مجتمع

 به گزارش واحد روابط عمومی مجتمع معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد دوشنبه مورخ ۹۳/۰۹/۲۴ نماینده محترم مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار محترم شهرستان مهریز به همراه بخشدار و کارشناسان آن فرمانداری از مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد بازدید و مسائل جاری مجتمع را بررسی نمودند. هیأت بازدید کننده پس از حضور در معدن و بازدید از نقاط مختلف ، در دفتر مجتمع تشکیل جلسه داده و پیرامون مباحث مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند .

آقای “دخیل عباس زارع زاده” نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با طرح مباحث گوناگون از توسعه استان یزد افزودند: بهره برداری از این معدن نقش بسزایی در روند توسعه استان یزد و همچنین اشتغالزایی خواهد داشت . وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته تاکید کرد از خواسته های همیشگی مردم و مسئولان استان یزد تسریع در بهره برداری از این معدن بوده است .

“امین صفری” مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد گزارشی از اقدامات انجام شده شامل افزایش پنج برابری تولید ماده معدنی، آغاز فروش خاک معدنی اکسیده و کالامین و باریت، احداث جاده دسترسی راه اندازی معدن باریت ، تهیه اسناد فراخوان احداث کارخانه فرآوری باریت و پیگیری احداث فاز دوم جاده دسترسی معدن جهت اتصال جاده موجود به جاده اصلی ترانزیت یزد – کرمان ارائه نمود.

در این جلسه مدیر مجتمع از ذخیره و ظرفیت بالای معدن باریت یاد کرده و عنوان نمودند برای بهره برداری از این معدن اقدامات شایانی از جمله جمع آوری اطلاعات اکتشافی و تعیین ذخیره مجدد و تهیه طرح استخراجی توسط مشاور انجام  شده و اسناد فراخوان احداث کارخانه فرآوری جهت پیشگیری از خام فروشی تهیه گردیده و پس از تأیید ایمیدرو از طریق فراخوان عمومی اقدامات بعدی به عمل خواهد آمد .

برای عملیات استخراج معدن اصلی نیز پیگیریهای متعددی از جانب مجتمع و ایمیدرو صورت گرفته و جلسات متعددی در سطح مقام عالی وزارت و ریاست محترم هیات عامل سازمان انجام شده و موضوع به سرعت در حال پیگیری است .

IMG_6709 Untitlfed