احداث کارخانه فرآوری سرب و روی

SorbVaRou

به منظور فرآوری ماده معدنی سرب و روی فراخوان سرمایه گذاری از سوی ایمیدرو در اواخر سال ۱۳۹۴  برگزار گردید که موضوع آن عبارت است از:" سرمایه گذاری جهت احداث "کارخانجات" فراوری با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی با عیار حداقل ۳۵ درصد روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب-نقره با عیار ۶۰ درصد سرب و تأمین و انتقال زیرساخت‌های مورد نیاز.

بر اساس این فراخوان در مرحله اول ۱۳ شرکت و کنسرسیوم اعلام آمادگی نمودند و پس از طی مرحله پیش ارزیابی ۷ شرکت واجد شرایط شناخته شدند و نمونه های معرف از خاک مهدی آباد جهت انجام مطالعات فرآوری به آنها تحویل گردید.

نهایتاً پس از ارائه اسناد به متقاضیان واجد شرایط و بررسی فنی و بازرگانی ، طبق نظر کمیسیون معاملات ایمیدرو پاکات ۳ شرکت بازگشایی گردید و کنسرسیوم متشکل از شرکت های مبین، آریا جنوب، توسعه فرآوری مس مسکنی، معادن سرمک  و  انجمن صنایع و معادن سرب و روی در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۵ به عنوان برنده فراخوان معرفی گردید.

در حال حاضر کنسرسیوم مذکور با تحویل ضمانتنامه دوره پیشبرد به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال آماده امضاء قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران می باشد.