استخراج ۲۹۵ هزار تن باریت در مهدی آباد

مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد گفت: این مجتمع طی ۵ ماهه نخست امسال ۲۹۵ هزار تن باریت استخراج کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نقل از ایمیدرو، امین صفری با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد از ابتدای فروردین تا پایان مرداد جاری، ۲۹۵ هزار تن ماده معدنی (در سه بخش کم عیار، پرعیار و کارخانه ای) باریت استخراج کرد. از این مقدار، ۲۱ درصد باریت پر عیار و قابل فروش، ۳۸ درصد کم عیار و ۴۱ درصد کارخانه ای است که تا زمان احداث کارخانه فرآوری قابل مصرف نخواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده، قرار است ۷۰۰ هزار تن ماده معدنی باریت در ۳ بخش یاد شده (پرعیار، کم عیار و کارخانه ای) استخراج شود.

مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد، تصریح کرد: این مجتمع در حوزه باریت، طرح احداث کارخانه فرآوری باریت با ظرفیت ورودی یک میلیون تن در سال را دنبال می کند که اکنون اسناد مناقصه تهیه شده و در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

بنا به این گزارش، معدن مهدی آباد دارای ذخیره ۳۴۲ میلیون تنی «سرب و روی» با عیار متوسط ۵٫۵ درصد روی و ۲ درصد سرب و ۱۱۳ میلیون تن «باریت» است. این شرکت، میزان استخراج باریت را از ماه تیر ۹۳ آغاز و تا پایان همان سال، ۳۲۱ هزار و ۷۸۰ تن باریت استخراج کرد.