اکتشافات «مهدی آباد» از ۳۰ به ۱۰۰ درصد رسید

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محسن حاجی‌قاسمی رئیس واحد معدن و اکتشاف مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به اینکه «مهدی‌آباد» دومین معدن جهان از نظر ذخایر روی است، اظهار داشت: پیش از این تنها ۳۰ درصد معدن مهدی آباد اکتشاف شده و ۷۰ درصد دیگر مورد اکتشاف قرار نگرفته بود.

وی ادامه داد: از این رو برنامه‌ریزی مدونی در مجتمع مهدی‌آباد صورت گرفت که براساس آن، گام به گام اکتشافات انجام شود. رئیس واحد معدن و اکتشاف مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد تصریح کرد: طبق اولویت‌ها، ابتدا محدوده قدیمی معدن، به نام «کالامین» مورد اکتشاف قرار گرفت و تخمین ذخیره آن انجام شده که نتایج ارزنده ای حاصل شد.

حاجی‌قاسمی، افزود: از این رو امروز شاهد حضور پیمانکار بخش شرقی معدن هستیم و عملیات استخراج در حال انجام است. حاجی‌قاسمی تصریح کرد: در سال ۹۷، عملیات اکتشافی در بخش غربی، به وسعت ۱۵۳۰ هکتار به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در بخش شمالی نیز اکتشاف تکمیلی صورت گرفت که از آن ۳۰ میلیون ماده معدنی حاصل شد. رئیس واحد معدن و اکتشاف مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد گفت: با اکتشاف این ۳ محدوده( کالامین، غربی، شمال شرقی) ۶۰ درصد معدن مهدی‌آباد اکتشاف شد و ۴۰ درصد باقی ماند که بخش بسیار صعب العبور مهدی‌آباد بود‌‌.

رئیس واحد معدن و اکتشاف مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد خطرنشان کرد: یکی از برنامه اکتشافی سال ۹۸، اکتشاف محدوده‌های باقیمانده (۴۰درصد) بود که انجام شد و شناسایی و پی‌جویی این محدوده (۲۳۰۰ هکتاری) انجام شد. از این میزان، پهنه ۵۰۰ هکتاری محدوده امیدبخش حاصل شد که در سال ۹۹ انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات اکتشافات در معدن مهدی آباد ادامه دارد و این نوید را می‌توان داد که با انجام عملیات در این معدن، نتایج ارزنده‌ای حاصل شود.

معدن سرب و روی و باریت مهدی آباد، به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو، در حال حاضر برنامه ایجاد ظرفیت تولید ۸۰۰هزار تن کنسانتره روی را در دست اجرا دارد. هم اینک فاز نخست برای ساخت کارخانه فراوری، وارد فاز جدیدی (بتن‌ریزی سایت) شده است.

لینک خبر