برگزاری جلسه بررسی و تامین زیرساخت های معدن سرب و روی مهدی آباد با حضور استاندار محترم استان یزد

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی مهدی آباد با توجه به برگزاری فراخوان جذب سرمایه گذار معدن سرب و روی مهدی آباد و استقبال متقاضیان معتبر داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این معدن و نظر به اهمیت موضوع، با دعوت استاندار محترم استان یزد، جلسه بررسی و تامین زیر ساخت های معدن سرب و روی مهدی آباد در محل استانداری یزد، برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور مدیران معدن سرب و روی مهدی آباد، فرماندار محترم مهریز، مدیرعامل محترم شرکت آب منطقه ای استان، مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان، مدیر کل محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونین ایشان، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان، مدیرعامل محترم شرکت آب و فاضلاب، برگزار گردید، ابتدا توسط مهندس صفری، مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد گزارشی از وضعیت معدن، زیر ساخت های آن و فرایند برگزاری و جذب سرمایه گذار، به استحضار استاندار محترم و مدیران کل ادارات استان رسید.

سپس مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به میزان ذخیره سرب و روی و باریت معدن مهدی آباد از اهمیت این معدن و جایگاه ممتاز بین المللی آن سخن گفت.

در ادامه آقای مهندس موسوی، مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان، با تشکر از همکاری های مجتمع معدنی مهدی آباد عنوان کرد که با توجه به تعامل این مجتمع با سازمان و ادراه حفاظت محیط زیست استان، امنیت محیط زیستی در منطقه معدنی برقرار است. وی با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست و همچنین واقع شدن معدن در منطقه حفاظت شده کالمند- بهادران، به ذکر این مطلب پرداخت که احداث کارخانجات در محدوده ثبتی معدن با مشکلی مواجه نخواهد بود.

در ادامه آقای مهندس غفوری، مدیرعامل محترم آب منطقه ای استان، در ارتباط با تامین آب معدن مهدی آباد، متذکر شد که با توجه به میزان آب درخواستی مجتمع، مشکلی در تامین آن وجود ندارد.

در این جلسه مدیرعامل محترم شرکت برق منطقه ای استان نیز، تامین برق مورد نیاز قابل تامین دانست و عنوان نمود هیچ مشکلی در رابطه با تامین برق معدن وجود ندارد.

فرماندار محترم شهرستان مهریز ضمن دعوت از استاندار محترم برای بازدید از منطقه و معدن سرب و روی مهدی آباد، با اشاره به اهمیت معدن بر اقتصاد شهرستان مهریز، برای حضور سرمایه گذار در معدن مهدی آباد ابراز امیدواری نمود و متذکر شد که در صورت احداث کارخانجات چهره شهرستان تغییر خواهد کرد. وی احداث جاده دسترسی معدن به جاده سنتو یزد کرمان را از اولویت ها دانست.

استاندار محترم استان یزد بعد از استماع گزارش ادارات و سازمان های مختلف، ضمن اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست و تلاش برای استفاده از تکنولوژی های نوین، متذکر شد که مشکلی در تامین زیرساخت ها و جذب سرمایه گذرا معدن سرب و روی مهدی آباد وجود ندارد و اتصال جاده معدن به جاده سنتو یزد کرمان، توسط مدیران ذیربط بررسی شده و مساعدت های لازم بعمل خواهد آمد.