برگزاری مناقصه بین المللی توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد، به زودی

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: به زودی فراخوان عمومی مناقصه و جذب سرمایه گذار برای تجهیز و آماده سازی این معدن به صورت بین المللی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نقل از ایمیدرو، امین صفری با بیان این مطلب گفت: تجهیز و آماده سازی معدن سرب و روی مهدی آباد و نیز احداث کارخانجات فرآوری (ظرفیت کارخانه کنسانتره روی ۸۰۰ هزار تن یا معادل آن)، از اجزای اصلی این پروژه به شمار می روند.

وی ادامه داد: این فراخوان به صورت ۲ مرحله ای برگزار می شود و قرار است در ماه جاری، آگهی پیش ارزیابی آن منتشر شود. در حال حاضر، اسناد مربوطه با همکاری مشاوران معتبر داخلی و خارجی در حال تهیه است که در آن از حداکثر جذابیت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.

بنا به این گزارش، معدن مهدی آباد با ذخیره قابل توجه در کلاس جهانی است که در آن حدود ۱۵۴ میلیون تن ذخیره با عیار متوسط ۶ درصد روی، ۲ درصد سرب و ۴۴ گرم بر تن نقره است. از این میزان، ۸۵ میلیون تن سولفید روی (با عیار ۸/۶ درصد) و ۶۹ میلیون تن اکسید روی با عیار ۵ درصد است. همچنین این معدن ۱۲۴ میلیون تن سنگ باریت (سولفات باریم) با وزن مخصوص ۳٫۸ گرم بر سانتی متر مکعب دارد.