در گفت‌وگو با فلزات آنلاین مطرح شد:
معدن مهدی‌آباد، تجلی‌گاه همکاری دولت و بخش خصوصی است

🔹در حال حاضر این مجتمع با یک کنسرسیوم کاملا خصوصی قرارداد بلندمدت منعقد کرده است که شامل پنج شرکت مبین، آریا جنوب، انجمن سرب و روی ایران، مس مسکنی و کاهنربا می‌شود که ذیل کنسرسیوم پیشگامان صنعت سرب و روی مهدی‌آباد، به فعالیت می‌پردازند.

🔹بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز فاز اول که شامل تولید ۲۰۰ هزار تنی کنسانتره روی می‌شود، فراهم شده است و امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۳۹۹ بتوانیم فاز اول این پروژه عظیم را به بهره ‌برداری برسانیم.

🔹تا پایان آذر ماه ۱۳۹۸ کلیه تجهیزات مرتبط با بخش های خردایش، سنگ شکن و آسیا توسط برند های معتبر اروپایی ساخته و در سایت معدن مستقر شده است و تجهیزات بخش فلوتاسیون و آبگیری نیز در حال ساخت می باشد. در بخش زیرساخت نیز بیش از ۲۰ کیلومتر از خط انتقال آب احداث شده است و در معدن نیز بیش از ۶۰ میلیون تن باطله برداری صورت گرفته است به طوری که تا کنون قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است

🔹نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ سال است که قرار بوده این معدن راه‌اندازی شود، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مثل نیاز به سرمایه‎گذاری بالا، عیار پایین، نبود دانش فنی، کمبود آب، مسائل محیط زیست‌محیطی و عدم مدیریت صحیح در این زمینه، باعث شده که تا به امروز چنین معدن بزرگی راه‌اندازی نشود؛ اما اکنون با تلاش و خلاقیت توانستیم تمامی این مشکلات را مرتفع کنیم.

 

لینک دانلود هفته نامه فلزات آنلاین(شماره ۹۶)