دعوت از سرمایه‌گذاران برای طرح‌های مجتمع‌های معدنی

مرحله «پیش ارزیابی» سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای طرح‌های مجتمع معدنی سرب و روی مهدی‌آباد آغاز شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، مجتمع معدنی مهدی‌آباد برای پیش‌ارزیابی در احداث کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۸۰۰هزار تن در سال، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت به عمل آورد.

در این مجتمع همچنین ایجاد کارخانه تولید کنسانتره سرب-نقره (به عنوان طرح جانبی) با ظرفیت سالانه ۸۰هزار تن و نیز تامین زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده است.

در فراخوانی که برای مزایده بین‌المللی احداث طرح‌های مجتمع روی و سرب مهدی‌آباد برگزار می‌شود کلیه سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی (شرکت‌های ایرانی یا خارجی، یا کنسرسیوم‌های ایرانی و خارجی) دارای توانایی‌های مالی و فنی و نیز تجربه کافی در مزایده،‌ می‌توانند در فرایند «پیش‌ارزیابی کیفی» شرکت کنند.

متقاضیان شرکت در فراخوان تا پایان وقت اداری تاریخ ۳ اسفندماه ۹۴ فرصت دارند تا اسناد را دریافت کنند و پیشنهادهای خود را ارایه دهند. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) پس از دریافت و ارزیابی مدارک ارسالی و تأیید توسط کمیته ارزیابی، از متقاضیانی که صلاحیت آنان در مرحله پیش‌ارزیابی کیفی احراز شود برای دریافت اسناد مزایده، دعوت به عمل می‌آورد.

«مهدی‌آباد» به عنوان بزرگ‌ترین معدن روی ایران شناخته می‌شود و در ۱۱۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد و در فاصله تقریبی ۵۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.