روابط عمومی مجتمع معدنی مهدی آباد: دوران رکود در مهـدی آبـاد بـه سـر آمـده

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع از ۶ ماهه دوم سال ۹۳ پیگیری ها جهت آغاز عملیات اجرایی طرح های مهدی آباد رنگ و بوی دیگری به خود گرفت بطوریکه همه امور شتابی دو چندان یافت و مشکلات و موانع یکی پس از دیگری رفع شد تا امروز شاهد عملیاتی شدن طرح های مختلف در این معدن گران بها باشیم .

آغاز باطله برداری و باز شدن پله های معدن سرب و روی پس از گذشت ۶۰ سال از اکتشافات اولیه به انتظار و سوالات  به حق دست اندرکاران صنعت روی پایان داد .

۱۸۸ میلیون تن استخراج و باطله برداری در چهار سال اول نشان دهنده یکی از بزرگترین عملیات خاکی و معدن کشور است که هم اکنون پس از پشت سرگذاردن موانع مختلف و با پیگیری های مستمر به وقوع پیوست که این جرقه ای بزرگ و نشانه ای امید بخش برای آینده صنعت سرب و روی کشور است .

ضمن اینکه انقریب شاهد آغاز احداث کارخانجات ۱۰۰ هزار تنی شمش روی و ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره روی نیز خواهیم بود به نحویکه هم اکنون پس از پشت سرگذاردن مطالعات اولیه ، جانمایی ، نقشه برداری ، تحویل زمین و . . . در انتظار خرید تجهیزات کارخانجات مربوطه و ورود آن به کشور هستیم که به زودی به وقوع خواهد پیوست .

آغاز استخراج باریت و فروش مستمر نیز رونقی دوچندان به مجتمع معدنی مهدی آباد بخشیده است .

ارائه طرح فرآوری باریت با ظرفیت یک میلیون تن در سال به عنوان بزرگترین کارخانه باریت خاورمیانه جهت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده و تولید یک محصول صادراتی ، طرح بزرگ دیگری است که تنها پس از ۶ ماه از ارائه طرح و انجام مطالعات به مرحله فراخوان عمومی و انتشار اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار رسیده است و انقریب شاهد احداث کارخانه یک میلیون تنی باریت ( بزرگترین کارخانه باریت خاورمیانه) در مجتمع معدنی مهدی آباد خواهیم بود .

اینها اهم فعالیت های اجرایی مجتمع معدنی مهدی آباد در ۶ ماهه گذشته است و پیامی روشن برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور که :  رکود مهدی آباد به سر آمده

" مهدی آباد فقط یک معدن بزرگ نیست

رویشی است نو در صنعت روی و باریت جهان . . . "