سومین گردهمایی زیر ساخت ایمیدرو مجتمع ها و شرکتهای تابعه کشور به میزبانی مجتمع معدنی مهدی آباد

شکوفایی اقتصادی و اشتغال با شتاب در معدن بهادران مهریز

به گزارش واحد روابط عمومی، سومین گردهمایی زیر ساخت ایمیدرو مجتمع ها و شرکتهای تابعه کشور  به میزبانی مجتمع معدنی مهدی آباد در محل شهرستان مهریز برگزار گردید .

در این گردهمایی مدیر عامل معدن سرب ، روی و باریت مهدی آباد مهریز در سخنانی به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های آینده آن اشاره کرد .

ایشان گفتند، در حال حاضر طرح های اصلی این مجتمع شامل۱) باطله برداری به میزان ۱۸۸ میلیون تن طی ۴ سال اول ۲) احداث کارخانه ۱۰۰ هزار تنی شمش روی طی ۳ سال ۳) احداث کارخانه ۱۰۰ هزار تنی کنسانتره روی طی ۳ سال و ۴) احداث کارخانه فرآوری باریت با ظرفیت ورودی یک میلیون تن در سال طی ۱۸ ماه است.

در این میان به زودی با جذب سرمایه اولیه شاهد باطله برداری و استخراج و احداث کارخانجات ۱۰۰ هزار تنی شمش روی و ۱۰۰ هزار تنی کنستانتره روی خواهیم بود. احداث کارخانه فرآوری باریت مهدی آباد موقعیت مناسبی برای ایران جهت صادرات این ماده معدنی در خاورمیانه را ایجاد خواهد کرد.

پروژه سرب و روی مهدی آباد یکی از بارزترین طرح های جذب سرمایه خارجی در ایران بوده که ایمیدرو با جلب مشارکت شرکت های استرالیایی – عمانی و ایرانی آن را به مرحله اجرا رسانده و به زودی نخستین بخش از سرمایه خارجی جذب این طرح می شود.

مجتمع معدنی مهدی آباد دارای یکی از بزرگترین ذخایر سرب و روی و باریت جهان بوده و هم اکنون بالاترین میزان استخراج باریت ایران را به خود اختصاص داده و اقدام به جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه فرآوری یک میلیون تنی باریت کرده است.

در ادامه فرماندار مهریز گفت: فعالیت ها در معدن مهم سرب، روی و باریت بهادران این شهرستان باید بیش از گذشته شتاب گیرد.

فرماندار مهریز در سومین گردهمایی زیر ساخت ایمیدرو مجتمع ها و شرکت های تابعه معدن سرب ، روی و بارت بهادران اظهار داشت: فعالیت ها در معدن مهم سرب، روی و باریت بهادران این شهرستان باید بیش از گذشته شتاب گیرد.

سید محمد رستگاری افزود: این معادن با ذخایری که دارند از معادن مهم محسوب می شوند . وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته بر شتاب گرفتن کارها و تسریع در امور برای رسیدن به اهداف تعریف شده تاکید کرد .

فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: انجام زیر ساخت ها و امور مورد نیاز برای تحقق طرح ها و برنامه ها در این معادن یک ضرورت و خواسته مهم است . رستگاری گفت: قطعا فعال شدن و تحقق اهداف در معدن موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است .

در پایان امین صفری از همکاری مسئولان شهرستان در انجام امور و لزوم تسریع در برنامه ها تاکید کرد . وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه های مختلف این معدن بتواند نقش مهمی در اشتغال، تولید و رونق اقتصادی منطقه و استان داشته باشد .