شکرالله فائز: تعیین برنده مناقصه معدن مهدی آباد در هفته آینده

 

شکرالله فائز در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به صحبت‌های امروز رئیس هیات عامل ایمیدرو درخصوص بازگشایی پاکات مناقصه معدن سرب و روی مهدی آباد در اوایل یا اواسط هفته آینده، ابراز امیدواری کرد که این اتفاق رخ دهد.

او با اشاره به اینکه در ابتدا ۱۳ شرکت برای حضور در مناقصه ابراز تمایل کرده بودند که در ادامه با ارزیابی‌های انجام شده، تعداد متقاضیان به ۷ شرکت کاهش یافت، افزود: از بین ۷ متقاضی باقیمانده نیز در نهایت تنها ۳ متقاضی پیشنهادهای قیمتی خود را برای ایمیدرو ارسال کردند. ضمن اینکه فرایند مناقصه تاکنون هیچ مشکلی نداشته و امیدواریم هفته آینده برنده مناقصه اعلام شود.

نماینده کنسرسیوم صدرتامین همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز درخصوص حضور شرکت گلنکور در پروژه معدن سرب و روی مهدی آباد توضیح داد: شرکت گلنکور با توجه به اینکه در زمینه روی در دنیا فعالیت می‌کند، به صورت ضمنی اعلام کرده است که هریک از کنسرسیوم‌ها در این مناقصه برنده شوند حاضر است در تجارت و صادرات روی مهدی آباد کمک های لازم را ارائه کند اما این شرکت هیچ توافق‌نامه یا قرارداد رسمی را به صورت مشارکت یا جوینت ونچر با هیچ‌یک از کنسرسیوم‌ها ندارد.

فائز افزود: البته همانطور که می‌دانید شرکت گلنکور در حوزه روی صاحب دانش فنی نیست بلکه شرکت‌های دیگری در دنیا هستند که در این زمینه صاحب دانش هستند و در ادامه برای اجرای پروژه باید با آنها همکاری کنیم.

به گزارش ماین نیوز، در مجموع سه کنسرسیوم به رهبری صدرتامین، راهسازی و معدنی مبین و هلدینگ توسعه معادن روی ایران در مناقصه معدن سرب و روی مهدی آباد شرکت کرده‎اند که باید دید بالاخره کدام کنسرسیوم می‌تواند برنده این مناقصه شود و قفل توسعه این ذخیره عظیم سرب و روی ایران و جهان پس از سال‌ها شکسته شود.