بازدید محتشمی پور از مجتمع سرب و روی مهدی آباد

M-01
M-05
M-02
M-06
M-07
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

به گزارش روابط عمومی مجتمع، رضا محتشمی پور معاون معادن وزیر صمت، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت یزد از معدن سرب و روی مهدی آباد بازدید کرد.
در جریان این بازدید معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ورود جدی معدن سرب و روی مهدی آباد به چرخه تولید تاکید کرد و گفت: کشور اکنون یک وارد کننده مواد اولیه سرب و روی است و باید تا حد ممکن از ظرفیت های تولید داخلی به خوبی استفاده کرد.
رضا محتشمی پور، پیش از ظهر پنجشنبه ۳۰ ام دی ماه جاری در بازدید از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته اظهار داشت: این معدن یکی از مهمترین معادن کشور و الگویی از همراهی معدن و طبیعت است و امیدواریم بتواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت خوب اقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت های زیست محیطی، تبدیل شود.
وی عنوان کرد: امروز با توجه به وضعیت معادن در زنجان صنعت سرب و روی کشور نگاهش به سوی معادنی چون معادن سرب و روی مهدی آباد است و امیدواریم زحمات و سرمایه گذاری های انجام شده به ثمر برسد.
معاون معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع بزرگ و مجتمع های بزرگ اقتصادی همچون مهدی آباد اثری پایدار در مناطق دارند و بازاری بزرگ برای جذب نیروهای متخصص و مهندسان و نیروهای فنی هستند.

محتشمی پور فرهنگ سرمایه گذاری در یزد را عمیق و نقش مردم شریف استان یزد را در ایجاد فرصت کارآفرینی مثبت ارزیابی کرد.

حمایت اعلام کرد: پروژه کارخانه فراوری روی؛ حاصل تعامل با بخش خصوصی

در ابتدای این بازدید وضعیت کلی پروژه توسط حمیدرضا حمایت، مدیریت مجتمع سرب و روی مهدی آباد ارائه و مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه در زمینه های تأمین زیرساخت ها، تأمین تجهیزات و احداث کارخانه های فرآوری و همچنین استخراج معدن تشریح شد.
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد نیز در این برنامه، از افتتاح بزرگترین پلنت سرب و روی کشور در مجتمع مهدی آباد در سال ١٤٠١ خبر داد و آن را حاصل تعامل و همکاری های بخش خصوصی و دولت دانست.
در ادامه هیات بازدید کننده طی بازدید از معدن و کارخانه های فرآوری در حال احداث، ابعاد مختلف پروژه را از نزدیک بررسی کردند.