معاون وزیر صنایع خبر داد؛ ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم با آغاز عملیات اجرایی معدن مهدی آباد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه معدنی، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است عملیات اجرایی این معدن طی چهار سال آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«مهدی کرباسیان» در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز افتخار دارد که طرحی از سال ها قبل مانده بود را افتتاح کند، اظهار کرد: معدن سرب و روی مهدی آباد در دهه ۳۰ کشف و در دهه ۵۰ با نزدیک به ۶۰ هزار متر حفاری تعیین شده است.

وی افزود: ظرف چهار سال قرار است اقدامات فنی و امور معدن مهدی آباد عملیاتی شود و بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که هر شغل مستقیم سه شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این معدن دومین معدن بزرگ جهان است.

کرباسیان با اشاره به این که ذخایر این معدن در حال حاضر نیاز ضروری کشور است، افزود: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی در این معدن محقق می شود.

این مقام مسئول ورود بخش خصوصی با اهلیت مجاز از جمله مهمترین ویژگی های این معدن دانست و بیان کرد: استفاده از تکنولوژی و فناوری های مدرن و رعایت استانداردهای بالای زیست محیطی از دیگر ویژگی های معدن سرب و روی مهدی آباد است.

وی با بیان این که فلز روی از جمله فلزاتی است که در تمام دنیا وجود ندارد و این معدن نقش مهمی در اکتشاف و صادرات روی ایفا خواهد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو استان یزد را یکی از استان‌های اساسی در حوزه معدن دانست و ادامه داد: کشف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ذخائر عناصر نادر خاکی در استان یزد از جمله دستاوردهای دولت یازدهم در بخش معدنی است.

معاون وزیر با بیان این که اکتشاف آغاز ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشاف در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ۷۳ طرح معدنی و جوار معدنی در کشور تعریف شده که برخی در حال افتتاح است.