هم اندیشی طرح جامع سرب و روی کشور با محوریت مجتمع معدنی مهدی آباد

Sorb (2)
Sorb (1)
Sorb (4)
Sorb (3)
Loading image... Loading image... Loading image... Loading image...

نشست هم اندیشی صنعت سرب و روی با نگرش ویژه بر تکنولوژی ها در راستای تدوین طرح جامع سرب و روی کشور با حضور صاحبان صنایع مربوطه، نخبگان و دانشگاهیان این حوزه، سازندگان تجهیزات مرتبط و نیز مدیران ایمیدرو در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار گردید.

در ابتدای جلسه امین صفری مدیر مجتمع مهدی آباد به عنوان مجری طرح جامع سرب و روی به فقدان آمار و اطلاعات ، عدم برنامه‌ریزی و نبود اهداف مشخص در صنعت سرب و روی اشاره نمود و عدم توازن فعلی در این صنعت را نتیجه بی برنامه گی های قبلی دانست به طوریکه اجرای طرح جامع  در همین راستا میباشد.

 در ادامه شرکت کوشا معدن به عنوان مشاور طرح جامع شرایط فعلی و نیز بررسی و مقایسه تکنولوژی های موجود کشور با تکنولوژی های روز دنیا را ارائه نمود.

 پس از آن مدیران عامل شرکت  های مرتبط به صورت جامع بر طرح مشکلات و کمبودها و نیز عدم حمایت دولت اشاره نمودند و همچنین نخبگان و دانشگاهیان حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را در این حوزه و تکنولوژی های مرتبط عنوان داشتند.

در پایان برگزاری مستمر چنین جلساتی به منظور رفع مشکلات و ایجاد وحدت رویه به صورت مشترک از سوی کلیه حاضرین مورد تاکید قرارگرفت و نقطه نظرات بخش خصوصی توسط مشاور طرح جامع مورد بهره برداری قرار گرفت .

طرح جامع سرب و روی کشور به پیشنهاد مجتمع سرب و روی مهدی آباد از دو سال قبل در حال تدوین است و فاز اول آن شامل جمع آوری اطلاعات معادن، صنایع مرتبط، واردات ، صادرات، میزان سرانه مصرف و غیره و مقایسه آن با استانداردهای بین المللی در شهریور سال گذشته در همایش فلزات غیرآهنی دنیای اقتصاد توسط معاونت وقت امور معادن ایمیدرو ارائه گردید و فاز دوم آن که شامل زیرساخت‌ها، بهره­وری، قیمت‌های تمام شده، تحلیل شکاف صنعت، تعیین اهداف و تعریف طرح های مورد نیاز و غیره می باشد با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که در دومین همایش فلزات غیر آهنی در مهرماه ارائه خواهد شد.