با رقابتی سخت و فشرده، سرمایه گذار معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد تعیین شد

winner

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی مهدی آباد:

با نهایی شدن فراخوان بین‌المللی جذب سرمایه گذار سرب و روی مهدی آباد و همزمان با میلاد امام رضا(ع) و هفته دولت، کنسرسیومی متشکل از شرکت های راهسازی معدنی مبین، مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، آریا جنوب ایرانیان، معادن سرمک و مس مسکنی به عنوان برنده انتخاب شدند.

بر این اساس مقرر است کنسرسیوم برنده طی مدت یک ماه نسبت به تسلیم ضمانتنامه حسن انجام تعهدات و انعقاد قرارداد اقدام و بلافاصله نسبت به تجهیز کارگاه به منظور آغاز عملیات باطله برداری معدن اقدام نماید.

۱۸۰ میلیون تن باطله برداری و احداث کارخانجات فرآوری به میزان ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی حداقل ۳۵ درصد یا معادل آن و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب –نقره در ۴ سال اول در دستور کار قرار دارد.

مطابق قرارداد که ۲۴ سال زمان خواهد داشت، کنسرسیوم برنده می بایست در سال اول ضمن آغاز عملیات باطله برداری و معدنکاری اقدامات لازم جهت اخذ مجوز های لازم و انجام مطالعات فرآوری و … به عمل آورده و پس از آن در یک دوره ۳ ساله احداث کارخانجات فرآوری و در یک دوره ۲۰ ساله بهره برداری تجاری را آغاز نماید.

لازم به ذکر است فراخوان مذکور از ۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ رسماً آغاز و پس از حضور۱۳ کنسرسیوم داخلی و خارجی و ارزیابی کیفی در مرحله اول و انجام ارزیابی فنی و بازرگانی در مرحله دوم سرانجام در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ با بازگشایی پاکات قیمت نهایی شد که کنسرسیوم مذکور با بالاترین قیمت پیشنهادی به عنوان برنده اعلام گردید.