استاندار یزد: زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان یزد فراهم است/معدن مهدی آباد دومین معدن بزرگ جهان است

استاندار یزد با بیان این که تمام اصول و استانداردهای زیست محیطی در طرح‌های عمرانی، صنعتی و معدنی این استان رعایت شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های توسعه ای در استان یزد ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد، «سیدمحمد میرمحمدی» در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد، با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه معدنی، اظهار کرد: این معدن دومین معدن بزرگ جهان از نظر سرب و روی است.

وی افزود: آورده سرمایه گذار، اهلیت سرمایه گذار، مباحث فنی و تخصصی که با نظارت وزرات صنعت و معدن در حال پیگیری است از جمله موارد حائز اهمیت در حوزه استفاده از ظرفیت های معدنی است.

استاندار یزد با بیان این که این استان از جمله استان‌های شاخص کشور در حوزه معدن است، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید اولین موضوعی که در استان یزد دنبال شده است مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی بوده است.

میرمحمدی خام فروشی را یکی از مشکلات صنایع معدنی در استان یزد دانست و بیان کرد: در دولت یازدهم اقدامات مطلوبی با راه‌اندازی صنایع جوار معدنی در راستای رفع مشکل خام فروشی انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این که بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف انجام شده است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار مستقیم و غیر مستقیم ایفا کرده است.

وی عدم اتکا به منابع غیر پایدار را از جمله ویژگی‌های اشتغال‌زایی در دولت تدبیر و امید دانست و بیان کرد: استفاده از روشهایی که درآمد کشور را افزایش بدهد از دیگر اقدامات مطلوب در راستای توسعه اقتصادی کشور بوده است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث آب این استان، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و ظرفیت‌های گرشگری ایجاد شده است.

میرمحمدی رعایت تمام اصول و استانداردهای زیست محیطی را از دیگر ویژگی‌های اجرای عملیات‌های صنعتی و تولید در استان یزد عنوان کرد وافزود: نظارت و دستور العمل‌های علمی و کارشناسی بر اقدامات مختلف استان یزد حاکم است.